Fogmegtartó kezelések

Fogmegtartó kezelés minden olyan fogászati kezelés, amellyel a fogorvosnak a fogak megtartása a célja.

Mi is a fogak megtartására próbáljuk meg rábeszélni a pácienseinket, hiszen a saját fognál nincs jobb!

fogtömés székesfehérvár

Fogtömés

(Sokan már gyerekkorunk óta ismerjük)

Célja a fogak funkcionális és esztétikai helyreállítása, ami valamely sérülés, fejlődési rendellenesség, vagy a leggyakrabban fogszuvasodás miatt válik szükségessé.

A technológia folyamatos fejlődésével a régebben gyakran használt amalgám töméseket napjainkban már leginkább az esztétikus tömések helyettesítik.

esztétikus fogtömés

Esztétikus fogtömés

Segítségükkel tökéletes esztétikai eredményt érünk el.

Ezeket a műanyag alapú fogászati tömőanyagokat a gyártók majdnem minden fogászati esetre ajánlják. Esztétikusak és strapabíróak. Fényre keményednek, fogászati ragasztóval rögzülnek a foghoz, ami a modern anyagok esetében már erősebb, mint a fogzománc és a dentin közötti kötőerő. Típusától függően 5-10 évente ki kell cserélni. Mélyebb tömések készítése esetén a későbbi érzékenység elkerülése miatt alábélelés szükséges, ez megfelelő cementekkel történik, de legújabban igen jó eredménnyel alkalmazunk lágylézer terápiát, s így a legtöbb esetben elkerülhető a későbbi fogelhalás.

arany fog

Betét (in-lay)

Olyan mértékű fogszuvasodás esetén alkalmazzuk, amikor a fog helyreállítása töméssel már nem oldható meg biztonsággal. A betét, anyagát tekintve készülhet kerámiából, üvegszállal megerősített kompozitból, vagy aranyból.

On-lay fogtömés

On-lay

Abban az esetben készül, ha a fog rágófelszíne teljesen leromlott. Anyaga és elkészítési menete megegyezik az inlay-ével.

Gyökérkezelés székesfehérvár

Gyökérkezelés

Előfordul, hogy a fogszuvasodás során a baktériumok lejutnak a fogbél kamrába, ahol gyulladást okoznak, ami heves, lüktető fájdalommal jár, végül a fogbél elhal. A fogbél elhalása trauma (baleset, verekedés, stb.) hatására is bekövetkezhet. Ilyenkor gyökérkezelést alkalmazunk.

A gyökérkezeléssel elkerülhető a foghúzás, és eredményeképpen az elhalt fog még sokáig jó szolgálatot tehet nekünk. A fogbélkamra feltárása után apró reszelőkkel tisztítjuk, tágítjuk a gyökércsatornákat. Erősen fertőzött gyökércsatorna esetén nem csak fertőtlenítő folyadékokkal, hanem lézerrel is csírátlanítjuk a gyökércsatornák belsejét, így gátoljuk meg a későbbi góc kialakulását. A gyökérkezelés végén, a gyökértömés elkészítése után, esztétikus töméssel, vagy csapos felépítéssel, esetleg korona készítésével zárjuk a kezelést. A gyökérkezelés során sokkal több anyagot kell elfúrni a fogból, így annak szerkezete meggyengül, a későbbiekben könnyebben letörik, de a jól megválasztott helyreállítással ez megelőzhető.

A fogászati kezelések előre egyeztetett időpontban történnek, de van lehetőség akut panaszok esetén ettől eltérni, vagy akár rendelési időn kívül is tudunk segíteni.