Parodontológiai kezelések

fogkőeltávolítás

Ma Magyarországon

fogágybetegség

a fogszuvasodáshoz hasonlóan népbetegség; főként a 35 év feletti felnőtt lakosság körében jelentkezik.

Sokáig alig észlelhető tünetekkel jár, a jelentősebb károsodások több évtized alatt alakulnak ki. A betegség végül akár a teljes fogazat meglazulását és elvesztését okozza. A nagyszámú baktérium a vérkeringésbe is be tud kerülni, így közrejátszik a gócbetegségek kialakulásában, sőt a legújabb kutatások szerint az érelmeszesedés és szívinfarktus kockázatát is emeli.

Tünetei lehetnek:

– Fájdalom

– Rossz lehelet

– Ínyvérzés

– Ínyvisszahúzódás

– Fogmozgathatóság

– Gennyel telt, fájdalmas tasakok.

fogkőeltávolítás

Előkészítő kezelésként

ultrahangos fogkőeltávolítást

alkalmazunk az íny felett és az íny alatt.

fogágybetegség

Majd a súlyosabb esetekben

kürettálás

következik, azaz íny alatti tisztítás, mellyel a gyulladt szöveteket és fertőzött gyökércementréteget is eltávolítjuk, lesimítjuk Ezzel a baktériumok nagy részét gyakorlatilag megsemmisítjük. A kürettálást helyi érzéstelenítésben végezzük, tehát fájdalommentes beavatkozás.

paradontológia kezelések

A kürett után 3-4 héttel

kontrollvizsgálat

történik.

Megtanítjuk a pácienseknek, hogyan tudják otthon is fenntartani a tökéletes szájhigiénét.

Megmutatjuk a helyes fogmosási technikákat, és az azt kiegészítő egyéb eszközöket, anyagokat.

fogágy regenerálás

Ha elpusztul a csont, lehetőség van arra, hogy regeneráljuk a fogágyat,

regeneratív műtétekkel.

A regeneráció során az elpusztult szövetek ugyanolyan típusú és funkciójú szövettel pótlódnak, mint az eredeti.

A kezelések előre egyeztetett időpontban történnek, de van lehetőség akut panaszok esetén ettől eltérni, vagy akár rendelési időn kívül is tudunk segíteni.